DVANAEST SAVJETA KOD POSJETE RESTORANA

 

Ljubljana, 16.01.2013.

 

Svatko želi najbolju moguću poslugu kod posjete restorana. Svi mi smo već bili u situaciji, kada su neki između gostiju posluženi bolje, sa više pozornosti, brže, a njihovo zadovoljstvo te uživanje u lijepim trenucima je bilo više nego naše.
Restaurant Club vam želi pomoću nekoliko jasnih savjeta otvoriti vrata u svijet ekskluzive, te se nadamo da će vam ti savjeti omogućiti da u restoranima dobijete najviše što možete. Popis savjeta je nastao uz pomoć brojnih autora, menedžera restorana te zaposlenih i na temelju istraživanja mišljenja posjetitelja u zadnjem desetljeću. Upravo zbog toga je popis savjeta neka vrsta biblije za sve, koji rado skrenu u svete hramove ukusne hrane. 

 

1. Nikad ne propustite topli pozdrav od strane osoblja restorana, ne mašite prstima ni rukama, ne tražite odmah točno određeni stol, ne spominjajte odmah rezervacije i slično. Osoblje restorana pozdravite srdačno sa ljudskom toplinom, kao što su i oni vas pozdravili.

 

2. Uspostavite ljudski odnos s osobljem, dajte im do znanja da cijenite njihov trud koji ulažu da biste se vi osjećali najbolje što možete. Grubost i negativizam ostavite kod kuće, jer osoblje je tamo da vaš posjet učini što ugodnijim i sretnijim.

 

3. Nemojte tražiti savršenstvo i nepogrešivost konobara i kuhara, jer svijet je pun pogrešaka. Svi griješimo, čak i vi,zar ne? Ne spominjite „Znate li tko sam ja?“ i ne naglašavajte svoju važnost, jer osoblje restorana je tamo radi vašeg zadovoljstva, bez obzira na vaš osobni ili poslovni status.

 

4. Budite puni razumijevanja, stavite sebe u ulogu vlasnika, konobara, kada u isto vrijeme restoran posjeti više osoba, te zbog toga niste posluženi tako brzo kao što ste planirali. Pokažite razumijevanje kad POS terminal ne radi, jer nisu oni krivi, kao ni kad dostavljač povrća nije isporučio sve što je bilo naručeno, pa vam ne mogu ponuditi neku vrstu salate. Svi smo mi samo ljudi.

 

5. Konobare zovite uljudno, nemojte zviždati, pucketati prstima ili vikati, kao da zovete taksi na cesti. Radije koristite njegovo/njezino ime sa predznakom gospođo/gospodine, u slučaju da se vam je predstavio/la ili u slučaju kad se već poznajete. Također možete koristiti naziv njegove/njezine funkcije u restoranu.

 

6. Nemojte se praviti važnim pred svojom djevojkom ili društvom, te nemojte pokušavati „pobijediti“ sommelieja restorana u znanju , jer u prvom redu od njega možete puno toga naučiti.

 

7. Ukoliko nešto nije po vašem ukusu, samo izrazite svoje mišljenje, te dajte osoblju do znanja što vam smeta. Dobri restorani žele ugoditi svojim gostima, zato im pružite tu priliku. Definitivno to morate učiniti na dostojanstven, uljudan i prijateljski način.

 

8. Nemojte pokvariti večeru ostalim gostima, u slučaju da su vaša djeca nemirna te ih ne možete obuzdati. Radije uzmite svoju hranu kući, te dopustite ostalima da uživaju u svom obroku u miru.

 

9. Telefon bi trebao biti stišan na minimalno, a telefonske razgovore vodite tiho ili još bolje, vani. Također, za stolom razgovarajte srednje jako, ponekad čak i tiho. Glasni razgovori, uglavnom osobni, ne zanimaju nikog.

 

10. Poštujte pravila restorana i osoblja, jer su ta pravila postavljena sa razlogom iako će se vama na prvi pogled neka neće učiniti logična ili važna.

 

11. Napojnica bi trebala biti odraz poštovanja. Neka ne bude niska samo zato, jer nemate više namjeru posjetiti taj restoran. Iskustvo je pokazalo, da dobra napojnica doprinosi puno boljoj usluzi sljedeći put, kad gost posjeti restoran. Isprobajte.

 

12. Namjerno tražite izvrsnost i dobre osobine konobara te ih pohvalite osobno, ali i njihovim nadređenima. Budite uporni kod rješavanja problema, kao i u potrazi za savršenstvom. Time ćete stvoriti respektabilan odnos s osobljem. Svatko želi napredak, vi kod posluge, oni u skrbi o vama. U restoran sa takvim odnosom, svatko se rado vraća i vašom će se posjetu konobari uvijek veseliti.

 

Za dobrobit svih restorana te njihovog osoblja, preporučite ovaj članak barem jednom prijatelju ili poznaniku. Na taj ćete način doprinjeti k tome, da će svima koji se trude za vaše zadovoljstvo biti lakše, te da će vas svugdje izvrsno poslužiti.

 

Anja Bohinc Rupret